Zoek nieuwsbericht

In het bezit van een PAY&GO-kaart?

Help de mensen die in het bezit zijn van een PAY&GO-kaart zich te identificeren

Zoals u al weet, moeten conform het Koninklijk Besluit van 27/11/2016 alle prepaidkaarten in België voortaan geïdentificeerd zijn.
Ingevolge deze wettelijke verplichting heeft Proximus alle noodzakelijke maatregelen genomen om de gebruikers van Pay&GO-kaarten te verzoeken zich te identificeren.

Het lijkt er evenwel op dat sommige inwoners van de stad of gemeente nog niet op de hoogte zijn van deze verplichting:
ouderen, alleenstaanden of mensen die misschien uit het oog zijn verloren dat een prepaidkaart ook in een alarmsysteem, een lift, een grasmaaier, een auto, ... kan zitten.

Op 29.05.2017 moesten alle niet-geïdentificeerde kaarten worden geblokkeerd. Zodra de kaart is geblokkeerd, kunnen de gebruikers niet meer bellen of gebeld worden, noch sms'en sturen of ontvangen.
De burgers dienen zich te identificeren, dit om te vermijden dat ze in noodgevallen niet in staat zouden zijn te bellen.

Zodra ze zich hebben geïdentificeerd, wordt hun kaart gedeblokkeerd. Alle kaarten die niet vóór 7 september 2017 zijn geïdentificeerd, zullen definitief en onherroepelijk gedeactiveerd worden.
Een prepaidkaart registeren is heel eenvoudig en kan via de website www.proximus.be/identificeren of in een Proximus Center.

Vind hier het dichtstbijzijnde Proximus Center.