My Enterprise

Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO)

De Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO) is de centrale databank waarin alle identificatiegegevens van alle ondernemingen terug te vinden zijn. De KBO doet dus dienst als authentieke bron voor alle informatie over jouw onderneming.
Heel wat gegevens van jouw onderneming in de Kruispuntbank zijn openbaar. Dat betekent dat ze zowel voor overheidsdiensten als voor privé-instellingen (zoals banken) en particulieren (zoals klanten of leveranciers) toegankelijk zijn. 
Het is dus belangrijk dat je erop toeziet dat de informatie over jouw onderneming correct is.

Als ondernemer kun je jouw officiële bedrijfsgegevens zelf beheren, waar en wanneer je dat wilt. Met de tool ‘My Enterprise’ heb je via pc, tablet of smartphone onmiddellijk toegang tot jouw bedrijfsgegevens in de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO). Je hebt daar alleen jouw elektronische identiteitskaart met kaartlezer of een token voor nodig. Je past je gegevens één keer aan in de Kruispuntbank waarna alle overheidsdiensten en gebruikers van de Kruispuntbank de correcte informatie hebben: contactgegevens, bankrekening, mandaten van de onderneming, adres, benaming, activiteiten …

Bepaalde gegevens, zoals de benaming van de onderneming, het maatschappelijk adres, de activiteit en de ondernemersvaardigheden, kun je niet zelf aanpassen. Maar dankzij My Enterprise weet je wel onmiddellijk tot welke dienst je je moet richten om de aanpassing te laten gebeuren.

My Enterprise

My Enterprise geeft jou als ondernemer of zelfstandige onmiddellijke toegang tot je bedrijfsgegevens in de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO). Zo moet je jouw gegevens slechts éénmaal aanpassen in de Kruispuntbank opdat alle overheidsdiensten en gebruikers van de Kruispuntbank over de nieuwe informatie beschikken: contactgegevens, bankrekening, mandaten van de onderneming, adres, benaming, activiteiten … Juiste en actuele informatie in de KBO geeft uw onderneming een positief imago. Het vereenvoudigt een groot deel van uw administratieve stappen.

Procedure

  • Log in bij ‘My Enterprise’.
  • Geef de nodige verbeteringen in.
  • Voeg, als dat gevraagd wordt door de toepassing, de nodige bewijsstukken toe.

U kunt ook een of meer personen (bv. jouw boekhouder) aanwijzen en via My Enterprise toegang verschaffen tot de privégegevens van jouw onderneming. Als je My Enterprise niet kunt gebruiken, kun je de aanpassingen ook aanvragen via formulieren die je op de website vindt.
De aanpassingen worden doorgevoerd als jouw aanvraag is onderzocht en als je aan de voorwaarden voldoet. Je wordt daarvan via het door jouw opgegeven e-mailadres op de hoogte gebracht.

 

Meer informatie

Meer informatie over My Enterprise vind je hier
Een login aanmaken bij My Enterprise kan hier.
Onderaan deze pagina kun je een informatieve brochure raadplegen.